Kızarıklık İçin Üç Adım

08:16 Retro Dram 0 Comments


Merhaba,
Ben yaklaşık bir haftadır bir cilt problemi yaşıyorum. Yüzümde minik alerjik kızarıklıklar oluştu, bu sivilce gibi değilde sadece yüzümün kızarması şeklinde, yani bir kabarıklık meydana gelmeden kırmızılıklar oluştu. Bunlar ertesi gün beyaz iltihaplara dönüştü ama büyük enfeksiyonlar değil de belli belirsiz kızarıklıklardı. 
Ben tabiki bir paniğe kapıldım. Kullandığım tüm cilt ürünlerini bırakıp kendimce mantıklı gelen bir set oluşturdum. 
Dalin Bebe Şampuanı
Gül Suyu
Sarımsak

Neler yaptım, nasıl kullandım...
Önce her gün işten gelir gelmez yüzümü iki defa dalinle yıkadım. Bebe şampuanları bebekler için hazırlandığı için içerisinde zararlı maddeler barındırmıyor. Bu yüzden cildime en iyi gelebilecek ürün olarak düşündüm, tek çekindiğim açıkçası aşırı kuruluk yaratabilir diye düşündüm bunun içinde şu kızarıklıklarımdan kurtulimde cildim kuru olsun kafasında olduğum için pek önemsemedim. Cildimizin en hassas bölgelerinden birisi yüzümüz olduğumuz için temiz içerikli bir ürün kullanmak gerekiyor, bebeklerin ciltleri hassas taze ve zarardan uzak olması gerektiği içinde bence doğru bir tercih yaptım :)
Ve yüzümü makyajdan arındırırken de başka bir ürün kullanmak istemedim, buna cilt detoksuda diyebiliriz aslında. Gözlerimdeki mascaradan arınmak içinde uygun bir şampuan oldu, çünkü göz yakma problemi kesinlikle yaşamadım. Aslında iki defa kullanmamın sebebi buydu. İlk yıkamada makyajdan arındırıyorum, ikinci yıkamada da tamamen temiz olduğuna emin oluyorum :)
Dalinle yıkama işlemi bittiğinde kesinlikle sadece yüzünüz için ayrı kullandığınız bir havlu ile kurulamalısınız, ve bu havlunun rahat rahat kuruyabileceği bir yere asmalısınız. Nemden dolayı bakterilerin çoğalmasını engellememiz lazım. 
Ardından yüzümü tonikle silmek yerine gül suyu kullandım. Daha önce gül suyunu uzun uzun anlatmıştım. Daha detaylı incelemek için sizleri Gül Suyunun Faydaları yazıma alayım.

Kızarıklık sivilce tedavilerinde biliyorsunuz ki antibiyotik verir doktorlar bize, ben ilaç kullanmaya baya karşı bir insan olduğum için (çok zor durumda kalmadıkça bu yolu tercih etmeden, doğal yöntemlerle tedavi olmaya çalışıyorum) bildiğim en antibiyotik özellikli gıda olan sarımsağı kullanmayı düşündüm. Sarımsaklar ilaç fabrikalarına antibiyotik imalatı için verilen bir bitki, bu yüzden bende hiç üşenmeden her akşam işten döndükten sonra sarımsaklı yoğurt yedim. Çünkü normalde verilen hapları yutarız ve içten etki ederek iltihapları kurutmasını bekleriz. Bende bu mantıkla yediğim sarımsakların etkisini görebileceğimi düşündüm.
Normalde insanlar sarımsağı her gün bir diş yutmamızı önerirler, ama midem bunu hazmederken problem yaşar düşüncesiyle bende yiyebileceğim en mantıklı (kendimce) yöntemi bularak sarımsaklı yoğurt yaptım. 
Ve sonuçlarım,
Kesinlikle iltihapları kuruttu, psikolojik bile olsa ben sarımsağın faydasına çok fazla inanan insanlardanım ve gerçekten mükemmel bir tedavi gördü yüzüm. 
Dalin ve Gül suyu cildimi normale göre fazla kurutsa da yaşadığım problemlerden kurtuldum. Hala çok az bir kısmı duruyor kızarıklıkların ama bir haftada mükemmel azaldı. Bu ürünleri lütfen alerjiniz yoksa kullanın. Eğer cildinizin hassas olduğunu düşünüyorsanız doktora danışmanızı öneririm. Bunlar benim nacizane kendi fikirlerim ve deneyimlerimdir. Kesinlik arz etmemekle beraber doktor kontrolünde kullanmanızı tavsiye ederim. 
Benim kullanma sayımı söyleyip yazımı sonlandırmak istiyorum.
Dalin Şampuanı sabah akşam ikişer defa
Gül Suyunu sabah akşam bir defa
Sarımsağı sadece akşamları bir kase yoğurtla
Umarım sizde faydasını görürsünüz ve eğer sizler için faydalı olursa lütfen bunu benimle paylaşın.
Sevgilerimle,
Retrodram

Merhaba, Ben yaklaşık bir haftadır bir cilt problemi yaşıyorum. Yüzümde minik alerjik kızarıklıklar oluştu, bu sivilce gibi değilde s...

0 yorum: