Beslenme Düzenim

11:10 Retro Dram 0 Comments


Merhaba,
geçtiğimiz günlerde storyde sorduğum ne hakkında yazmamı istersiniz sorusuna gelen cevaplardan birisi "beslenme düzenim" hakkındaydı. Nasıl besleniyorum ve formumu nasıl koruyorum?

Öncelikle kendimden bahsetmem gerekirse, liseden beri aynı kiloda olan birisiyim ve vücudum çok zayıf. Benim genelde instagram üzerinden görenler sadece yüzümü gördükleri için kilolu sansalarda, hatta bir etkinlikte ilk defa görenler "sen kilo mu verdin" desede :) hayır efendim ben tombik suratlı birisiyim. Kare yüz hatlarına sahip olduğum için yanaklarımın maşallahı var :)
Formda kalma konusunda da bir ustayım diyebilirim. 
13 yaşında 46 kg gelirken, şuan 25 yaşında 48 kg geliyorum.
Seneler boyunca en fazla 50 olurken bu süreç böyle devam etti. Bu yüzden lisede ne giydiysem hala o kıyafetlerim bana oluyor :)
Beslenme düzenimden bahsedersek eğer, (ben hakkında yeterince konuştuğumu düşünüyorum) 
Benim bence en işe yarar alışkanlığım kuş kadar yiyip bir öğünde gün içinde çok fazla öğün tüketmem. Az az sık sık denilen yöntemi benim bünyem kendi buldu :)
Midem küçük olduğu için çabuk doyuyorum, sonra çabuk acıkıyorum. 
Bir yemekten asla tam doymuş gırtlağınıza kadar yemiş bir şekilde kalkmayın. Mutlaka birazda su ile doldurun boşluklarınızı :)
Emin olun eh yeter dediğiniz noktada birazda su içerseniz kendinizi tam doymuş hissediyorsunuz.
Midemin hassas olmasından dolayı çok geç saatler yediğim yemekler her zaman beni rahatsız etmiştir. Bu yüzden geç yemek yememeye özen gösterin. Yatmanıza yakın acıktıysanız veya akşam yemek saatiniz geç saatleri bulduysa elimde çok güzel diyet basit tarifler var sizlerle paylaşabilirim. Buradan veya instagram yorum bırakırsanız sizlere aktarabilirim bunları :)

Aklıma ilk gelen yoğurtu iyice çırptıktan sonra içerisinde meyvenin kendi şekerinin bulunduğu (şeker takviyesiz) doğal marmelatlar döküp yiyebilirsiniz. Ben bu konuda çok şanslıyım annem her zaman bana yapar yollar. Ama yapımı çok kolay olan bir sürü tarif var internette sizlerde yapabilirsiniz. 
Bunun dışında hemen hemen yediğiniz bütün yemeklerin bir hafif yolu vardır bence:)
Ara öğünleri atlamayın, fındık, kuru yemiş, kuru meyve , ayran, süt ve meyve gibi gıdalarla kendinizi ana öğüne kadar çok aç bırakmayın ki saldırmayın. 
Hafta da bir ödül günleri yapın ve saldırın :)
Sakın yanlış anlaşılmasın bu bir diyet önerisi değil, formda nasıl kaldığıma dair benim kullandığım yöntemler. Bunu okuyarak zayıflamayı düşünmeyin, bunun yerine diyetisyenlere gidin :)
Yemeklere çok yağ ve tuz koymayın. Bir yerlerde tuzun çok su tuttuğunu bunun da ödem yaptığını okumuştum. 
Yemeklerinizin yanında mutlaka bol bol salata yiyin. Ben salata varsa yemekte karnımı nerdeyse onunla doyuruyorum diyebilirim.
Abur cuburlardan uzak durun. İşlem görmüş gıdalardan "mümkün oldukça" uzak durmaya çalışın. Ama canınız ne çekiyorsa yiyin bir yandan da :) Az yiyin, az az az :) 

Bol bol su tüketin ve beslenmenin yanında tembellik yapmadan çok hareket edin. Evde açın kendinize müzik oynayın mesela :)
Yürüyerek gidebilecekseniz bir yerlere giderken yürümeyi seçin :)
Tekrar belirtmek isterim ki bu anlattıklarım benim "bence"lerim. Asla bir bilirkişi değilim bu konuda ve sadece yaptıklarımı anlattım :)
Hafif yemek tariflerini de merak ediyorsanız instagramdan yorum atmayı ve yazmayı unutmayın.

Umarım sizler için faydalı bir yazı olmuştur.
Sevgilerimle
Retrodram
Instagram için tık tık: retrodram

Merhaba, geçtiğimiz günlerde storyde sorduğum ne hakkında yazmamı istersiniz sorusuna gelen cevaplardan birisi "beslenme düzenim...

0 yorum: